Вентиляція, опалення та кондиціювання супермаркету
Системи вентиляції, кондиціювання та опалення в супермаркетах мають низку відмінностей від аналогічних систем на інших об'єктах. Тільки на перший погляд пристрій такої системи здається простим рішенням. Насправді будь-який супермаркет має безліч холодильного обладнання, проблеми з фільтрацією повітря через постійний потік людей. Супермаркети з кулінарними відділами або пекарськими цехами мають бути обладнані додатковою інженерною системою. Рибні відділи вимагають усунення неприємних запахів. У будь-якому випадку для кожного супермаркету має бути розроблене індивідуальне рішення.
Для складання правильного проекту для супермаркету фахівці радять розглядати кожну зону окремо, адже теплове навантаження у кожній із них різне. Від будь-яких інших будівель та приміщень супермаркет відрізняється розміщенням холодильних вітрин у зоні, що кондиціонується. Також у супермаркеті інфільтрація повітря постійно збільшується через постійний поток відвідувачів.
Щоб інженерні системи повністю справлялися зі своїм завданням, необхідно враховувати додаткові чинники. Стіна, яка розділяє торговий зал та складські приміщення, має бути суцільною та максимально повітронепроникною. У гастрономічних цехах супермаркету тиск щодо тиску в торговому залі має бути зниженим, щоб уникнути проникнення сторонніх запахів. Складські приміщення, зазвичай, не вимагають установки додаткової вентиляційної системи.
Для того, щоб холодне зовнішнє повітря не призводило до тепловтрат, вхідна зона в супермаркет складається з двох дверей і тамбуру між ними. Повітря, що подається системою в тамбур, має надходити з основної системи кондиціювання. Таким чином, у цій зоні з'являється підвищений тиск та приміщення захищене від попадання холодного повітря всередину. Для підтримки оптимальної температури у вестибюлі у зимовий період рекомендується використання окремого джерела опалення.
Вологість повітря
Холодильні вітрини та інше професійне обладнання дуже погано реагують на високу вологість повітря. Негативний вплив проявляється у вигляді запітнілого скла, поганого регулювання температури, потреби в частому розморожуванні, зростають витрати на енергію тощо.
Для забезпечення комфортного перебування людей у приміщенні рівень вологості повітря також має велике значення. Діапазон значень відносної вологості у межах 45-55%.
Фахівці радять трохи збільшити витрати енергії у системі кондиціювання, за рахунок чого значно знизяться витрати енергії на роботу холодильних систем.
Щоб відрегулювати значення вологості, існує кілька способів – природний, хімічний і механічний. Єдиним прийнятним та практичним методом для супермаркетів є механічний метод.
Сучасні рішення для супермаркету
Враховуючи особливості та складність проекту будь-якого супермаркету, доручити розробку проекту опалення, вентиляції та кондиціонування повітря можна лише фахівцям із гарним досвідом роботи. Тільки фахівець зможе оцінити ситуацію в комплексі та запропонувати оптимальне рішення для замовника.
Чому ми?
9 років досвіду в сфері ОВіК
Працюємо на принципах «win-win»
Регулярно проходимо тренінги і вкладаємо отриманий досвід у кожен проект
З нами вибір обладнання – зручний, вигідний, швидкий
Більш 400 реалізованих об'єктів
Ми створюємо мікроклімат, який подобається людям
Міста в яких ми працюємо
- Київ
- Вінниця
- Кіровоград
- Львів
- Харків
- Полтава
- Сумми
- Дніпропетровськ
- Івано-Франківськ
- Запоріжжя
- Миколаїв
- Одеса
- Чернігів
- Чернівці
- Житомир
- Тернопіль
- Луцьк
- Рівно
- Хмельницький
- Мукачево
- Ужгород